آموزش سئو وبهینه سازیآموزش ها

چگونه نرخ کلیک سایت را افزایش دهیم؟

یکی از مبحث های مهم در بهینه سازی موتورهای جستجو، افزایش نرخ کلیک سایت است. حال سوالاتی پیش می آید که اصلا نرخ کلیک چیست؟ CTR مخفف چیست؟ نقش CTR در سئو چیست؟ افزایش نرخ کلیک چه تاثیری روی بهینه سازی وب سایت خواهد داشت؟

تعریف CTR

در دنیای دیجیتال معیارهای زیادی وجود دارد که موجب کنترل و بهبود عملکرد وب سایت میشود و یکی از اصلی ترین معیارها نرخ کلیک است. CTR مخفف کلمه  Click Through Rate به معنای نرخ کلیک است که برای بررسی و محاسبه تعداد کلیک هایی که توسط کاربران روی تبلیغات، لینک ها یا کلیدهای قرار گرفته استفاده میشود.

به طور کلی میتوانید بدانید تا چه اندازه مخاطبان و کاربران از محتوای وب سایت شما رضایت دارند و جذب آن شده اند. و این کلیک ها موجب میشود کاربران زیادی از وب سایت شما دیدن کنند و به موفقیت یک وب سایت خیلی کمک میکند.

محاسبه نرخ کلیک

همانطور که گفتیم CTR بر روی موفقیت یک وب سایت در موتورهای جستجو بسیار تاثیر گذار است. و محاسبه آن به این صورت است که طبق الگوریتم های که توسط گوگل پیشنهاد شده باید تعداد هر کلیک منحصر به فردی که روی محتواهای وب سایت شما در نتایج گوگل صورت میگیرد را به تعداد نمایش (impression) تقسیم کرد تا بتوانید نرخ کلیک وب سایت خود را به دست آورید. طبق فرمول زیر

نرخ کلیک= مجموع کلیک ها/ مجموع تعداد نمایش

تعداد نمایش چیست؟

به تعداد دفعات محتوا در نتایج موتورهای جستجو را گویند و با نام  impression شناخته میشود.

تفاوت CTR و impression

کاربران اینترنت محتوای وب سایت را میبینند ولی بر روی آن کلیک نمیکنند. پس از ضرب تعداد کل کلیک و تعداد کل نمایش میتوان CTR را محاسبه نمود.

بریم به این مطلب
آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست xampp

با پیشرفت تکنولوژی ابزارهای زیادی وجود دارند برای محاسبه نرخ کلیک و دیگر نیاز به حساب دستی نیست و به راحتی با استفاده از این ابزار میتوان اطلاعات لازم برای بهینه سازی وب سایت خود را بدست آورد. و مهمترین اطلاعاتی که میتوان بدست آورد اطلاعات مربوط به CTR است.

از شناخته ترین این ابزار میتوان به گوگل آنالیتیکس یا گوگل سرچ کنسول نام برد. و با ثبت سایت در کنسول گوگل به راحتی میتوان آمار مربوط به کل کلیک ها، تعداد کل نمایش ها و نرخ کلیک را بررسی کرد.

تعریف نرخ کلیک طبیعی

به ترافیکی گفته میشود که به صورت طبیعی و ارگانیک لینک های محتواهای وب سایت شما را در نتایج موتورهای جستجو مشاهده میکند و بر روی آن کلیک کرده و وارد وب سایت میشوند. همچنین برای سئو و بهینه سازی محتوا نیز تمام افراد تمام تلاش خود را برای اینکار انجام میدهند. هر چقدر وب سایت دارای عملکرد خوب و بهینه سازی شده باشد، کاربران بیشتری از ان استفاده میکنند و بر روی آن کلیک میکنند.

ترافیک طبیعی یکی از مهم ترین ترافیک هاست که میتواند به سمت وب سایت شما بیاید.

زیرا کاربران اینترنتی به این پلتفرم اعتماد زیادی دارند و به همین خاطر موتور جستجو گوگل دارای ترافیک بسیار بالایی است. و در نمایش رتبه بندی محتوا از الگوریتم های سخت گیرانه استفاده میکند. به این صورت که اگر وب سایت شما جزو ۵ نتیجه اول از جستجوی یک کلمه کلیدی باشد وب سایت شما دارای کیفیت بالایی است. رسیدن به اولویت های اول کار بسیار سخت و زمانبری است و اگر شما بتوانید با صرف زمان جزو الویت های اول نتایج جستجو گوگل برسید اعتماد گوگل را کسب کرده اید. پس هر چقدر رتبه بالاتری داشته باشید اعتماد گوگل نسبت به وب سایت شما بیشتر است.

بریم به این مطلب
آموزش طراحی سایت خدماتی با افزونه Directory Pro

استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل

طبق تحقیقات انجام شده نتایج صفحه اول گوگل یعنی نتایج ۱تا ۱۰،۹۲درصد از تمام ترافیک گوگل برای یک کلمه کلیدی مشخص را دریافت میکند. با داشتن جایگاه مناسب و برتر ترافیک بیشتری نیز برای شما به همراه دارد. طبق تحقیقات و آمارها گوگل اعلام کرده است که حدود نود درصد از کلیک های ترافیک طبیعی روی ۵ محتوای ابتدایی گوگل صورت میگیرد.

شما میتوانید با پرداخت هزینه ای مشخص ترافیک را به سمت وب سایت خودتان بیاورید و برای این منظور از تبلیغات کلیکی استفاده میشود. که شناخته شده ترین آن تبلیغات کلیکی ppc گوگل است. به این صورت که محتوا وب سایت شما به صورت تبلیغات برای مخاطبین شما به نمایش گذاشته میشود و با هر کلیک هزینه مشخص به پلتفرمی که تبلیغات در آن به نمایش گذاشته شده است پرداخت میشود.

تاثیر نرخ کلیک در سئو

CTR

وقتی شما یک محتوا را ایجاد میکنید و آن محتوا را در موتورهای جستجو به نمایش میگذارید، اگر کاربران وارد شده ولی بر روی محتوا کلیک نکند هیچکس نمیتواند با خدمات یا محصولاتی که وب سایت شما ارائه میدهد از طریق جستجو در گوگل یا دیگر موتور های جستجو آشنا شود. همه تلاشی که برای سئو سایت کرده اید بی فایده است. به طور کلی نرخ کلیک نتیجه نهایی عملکرد سئو شما و بازگشت سرمایه (ROL) را در پی دارد.

بریم به این مطلب
آموزش طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس در 5مرحله آسان

پس حالا در میابیم CTR از اصلی ترین و مهمترین معیارها برای بهینه سازی وب سایت است. هر چقدر محتوای تولید شده برای کاربر جالب باشد، کاربر بر روی آن کلیک میکند. همچنین سایت گوگل هم به محتوای جذاب که برای کاربر مناسب باشد اهمیت میدهد و دنبال وب سایتهای این چنینی است. و هر چقدر محتوا بهتر باشد کلیک بیشتر از سوی کاربران صورت میگیرید و در جستجو گوگل رتبه بهتری خواهید داشت.

نکته مهم که باید بدانید این است گوگل فقط به نرخ کلیک اهمیت نمیدهد. در کنار آن باید محتوای بهینه و سئو شده تولید کرد و در ادامه مسیر نرخ کلیک نیز در نتیجه مناسب بودن محتواهای شما افزایش پیدا میکند.

چگونه نرخ کلیک را بهینه سازی کنیم؟

نرخ کلیک تبلیغاتیبهینه سازی CTR رابطه مستقیمی با بهینه سازی محتوا دارد. اگر تعداد کلیک ها را زیاد کنید باید سئو محتوا را نیز بالا ببرید. به این صورت که محتوای سئو باید بهینه و جذاب برای کاربران اینترنتی باشد. برای بهینه سازی نرخ کلیک بهتر است از گام های زیر استفاده کرد.

گام اول: ابتدا باید رتبه های ابتدایی نتایج جستجو گوگل را بررسی و بدست آورد. قابل به ذکر است که محتوا باید مطابق با الگوریتم تعریف شده از سوی گوگل باشد.

گام دوم: باید به محتوا هایی که در نتایج به مخاطبین خود نمایش داده میشود تمرکز کنید. همانطور که قبلا هم گفتم باید برای کاربران جذاب نیز باشد تا برای مطالعه بر روی آن کلیک کنند. پس برای این موضوع بهتر است بر روی کلمه کلیدی و توضیحات کوتاه دقت کنید تا مخاطبین را جذب کنید.

بریم به این مطلب
انتخاب یک کلمه ی کلیدی مناسب برای صفحات وب سایت

تبلیغات کلیکی گوگل با نرخ کلیک

یکی از متد های روز تبلیغات کلیکی است که از روش های بازاریابی دیجیتال است. که توسط شرکت گوگل معرفی شده است. ppc مخفف عبارت play- per clic و به معنای پرداخت در ازای هر کلیک است و نرخ کلیک نقش بسزایی در این نوع تبلیغات دارد.نرخ کلیک تبلیغاتی و CTR

گوگل هزینه ای را دریافت میکند و سپس لینک شما را در نتایج ابتدایی برای کاربران به نمایش میگذارد. در این نوع تبلیغ در کنار آدرس وب سایت شما کلمه Ad قرار میگیرد که نشان میدهد این یک لینک تبلیغاتی است.

در تبلیغات کلیکی گوگل  هر کاربر که بر روی لینک شما کلیک کند باید هزینه ای را پرداخت کنید. همچنین ترافیکی که از این راه وارد وب سایت شما میشود شامل هزینه است و با ترافیک طبیعی متفاوت است. ولی برای معرفی وب سایت خود و افزایش فروش میتوان استفاده کرد.

پس نتیجه میگیریم نرخ کلیک نقش به سزایی در موفقیت وب سایت دارد و هر چه کلیک بیشتری بر روی لینک توسط کاربر انجام گیرد، ترافیک بیشتری وارد میشود و همچنین سایت دارای نتایج بهتری خواهد بود.

با وب برای همه در تلگرام همراه باشید تا تازه ترین آموزش و اخبار تکنولوژی را به همراه دانلود افزونه ها و قالب های رایگان داشته باشید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن