آموزش ها

هشتگ گذاری در اینستاگرام

استفاده از تکنیک هشتگ گذاری در اینستاگرام، یکی از روش‌هایی می باشد که که میزان بازدید از پست‌ها و استوری‌ها را افزایش می‌دهد. اگر شما از این اماکانت به درستی بهره برده و استفاده صحیح و اصولی داشته باشید، می توانید باعث افزایش بازدید صفحه خود گردید. علاوه بر آن اگر نسبت به استفاده از هشتگ بی توجه باشید، می‌توانید تا حد زیادی به صفحه خود ضرر بزنید. ایسنتاگرام دارای الگوریتم‌های مختلفی می باشد و در رابطه با هشتگ ها نیز مواردی را در نظر گرفته تا هشتگ‌ها بهترین بازدهی را برای کاربران داشته باشند. اگر شما نیز می خواهید از هشتگ ها در صفحه خود استفاده کنید اما نحوه درست انجام این کار را نمی دانید، می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

آشنایی با هشتگ ها:

قطعا اگر در اینستاگرام فعالیت کرده باشید کلمات یا عباراتی که با # یا همان هشتگ شروع می‌شوند را مشاهده کریده اید. استفاده از این هشتگ ها باعث افزایش Engagement یا سطح تعامل کاربر می گردد. علت این موضوع نیز آن است که اگر کاربران به جستجوی یک هشتگ خاص بپردازند و یا بر روی آن کلیک نمایند، پست‌هایی را که از این هشتگ استفاده کرده‌اند را مشاهده می کنند.

هشتگ گذاری در اینستاگرام

حال  مورد مهم تر در رابطه با هشتگ ها این است که با جستجوی یکی از آن ها، ممکن است برخی از پست‌ها در سطرهای برتر نمایش داده شوند و بیشتر نیز دیده گردند. این موضوع به موارد زیر وابسته است:

میزان استفاده از یک هشتگ: اگر هر چند وقت یکبار از یک هشتگ مشخص استفاده کنید، این موضوع باعث می شود تا پست‌های صفحه شما با جستجوی همان هشتگ بیشتر نمایش داده شوند.

میزان محبوبیت پست: تعداد لایک کامنت می تواند در این زمینه بسیار تاثیر گذار باشد.

بریم به این مطلب
آموزش کامل نصب وردپرس بر روی هاست

زمان انتشار پست: علت مهم بودن این مورد آن است که در برخی مواقع،  پست‌های قدیمی که از این هشتگ استفاده کرده‌اند، بیشتر در نتایج کاربر نمایش داده می شوند.

میزان استفاده از آن هشتگ: میزان محبوبیت و همچنین استفاده از یک هشتگ می تواند بر روی دیده شدن آن تاثیر گذار باشد.

علت توجه به این موارد، این است که اگر پست صفحات شما در ابتدای نمایش جستجو قرار داشته باشد، توسط افراد بیشتری دیده می‌شود. همین امر سبب بیشتر دیده شدن صفحه شما و بالا رفتن تعداد مخاطبانتان می گردد.

همه چیز درباره هشتگ ها:

بنابراین از آنجایی که هشتگ گذاری برای موفقیت پیج امریست ضروری، پس در این مقاله در رابطه با نحوه درست استفاده از آن صحبت خواهیم کرد:

ابتدا به هر آن چه که شما باید در رابطه با هشتگ‌ها بدانید اشاره می کنیم:

دنبال کردن هشتگ ها توسط کاربران:

یکی از ویژگی‌هایی که جدیدا به اینستاگرام اضافه شد، قابلیت دنبال کردن هشتگ‌ها می باشد. یعنی به این صورت که کاربران اینستاگرام می‌توانند یک هشتگ را نیز دقیقا مانند هر صفحه‌ی دیگری فالو داشته و آن را دنبال نمایند. پس با انجام این کار ممکن است احتمال دیده شدن صفحه شما در feed کاربران افزایش پیدا کند.هشتگ گذاری در اینستاگرام

عدم استفاده از هشتگ‌های بی‌ربط:

یکی از کسل کننده ترین کارها برای کاربر، این است که هنگام جستجوی یک هشتگ، موارد غیر مرتبط رو مشاهده کند. او در این حالت می تواند از گزینه Don’t Show for This Hashtag نیز استفاده کند. چون از این طریق این گزینه که مرتبط به یکی از الگوریتم های اینستاگرام است، اینستاگرام می‌تواند بفهمد که کاربران به چه نوع از محتواها علاقه ندارند.

پس یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه کنید، عدم استفاده از  هشتگ‌های زیاد و بی‌ربط می باشد. در مقابل می توانید از هشتگ‌های منطقی و معقول در پست‌های اینستاگرام خود استفاده نمایید. زیرا این موضوع سبب می شود تا نه تنها بازدیدکننده‌های خود را افزایش دهید، بلکه بازدیدکننده‌های هدف پست شما را دیده و مخاطبینتان بیشتر می شود.

بریم به این مطلب
مراحل سئو و بهینه سازی وب سایت

ارزیابی تاثیر هشتگ ها:

اگر شما یک صفحه برای کسب درآمود و بزینس در اینستاگرام دارید، می توانید میزان تاثیرگذاری هشتگ‌ها بررسی کنید. برای انجام این کار، باید به پست مورد نظر بروید و سپس از گزینه Insights استفاده کنید. سپس برای دیدن اطلاعات، می توانید کل این صفحه را بررسی کنید.

هشتگ گذاری در استوری:

در قسمت Explore امکان نمایش استوری‌های مختلف وجود داره و شما برای دیده شدن بیشتر استوری‌ها می‌توانید از هشتگ استفاده نمایید. نکته قابل توجه این است که تنها می‌توانید از ده هشتگ در استوری‌ها استفاده کنید. برای این کار باید بر روی متن کلیک کرده و هشتگ مورد نظر خود را وارد نمایید. به یاد داشته باشید که در هنگام تعریف هشتگ‌ها زیاده‌روی نکنید زیرا این مسئله باعث آسیب رساندن به محتوای شما می باشد.

قرار دادن هشتگ های مهم در Bio:

در قسمت Bio در بالای پروفایل کاربریتان نیز می توانید از هشتگ ها استفاده کنید. در اینجا نیز باید از افراط جلوگیری کنید. زیرا این کار باعث به هم ریختگی و زشت شدن جلو پروفایل شما می‌شود. استفاده از این روش برای افزایش تعامل کاربر با هشتگ‌های قرار داده شده می باشد. یکی دیگر از روش های خیلی خوبی که برند ها از آن استفاده می کنند، قرار دادن نام تجاری خود به صورت هشتگ در Bio می باشد. این کار سبب تعامل بسیار بیشتری با مخاطبین خود می گردد.

بریم به این مطلب
دانلود دایگان افزونه چاپ صورت حساب در ووکامرس

عدم زیاده روی در استفاده از هشتگ ها:

به طور معمول ۳۰ هشتگ را می توان برای یک پست تعریف کرد. همانطور که در بالا نیز گفته شد، برای هر استوری نیز بهتر است نهایت از ۱۰ هشتگ استفاده نمایید.

هشتگ گذاری مناسب کسب و کار خود:

همانطور که گفته شد شما باید از هشتگ های مرتبط با پست های خود استفاده نمایید. اگر قصد دارید سطح تعامل را افزایش دهید، بهتر است هشتگ‌های تخصصی‌تر را استفاد نمایید. مثلا اگر از یک مکان دیدنی تصویری را پست کرده اید، می توانید از اسم و مکان آن تصویر به صورت هشتگ در پست خود استفاده نمایید. بهترین راه برای شناخت هشتگ‌های مناسب، شناخت هشتگ ‌هایی است که مخاطبین آن را بیشتر دنبال می‌کنند. برای شناخت این نوع هشتگ ها روش های زیادی وجود دارد:

بررسی هشتگ‌های استفاده شده توسط رقبا:

توجه داشته باشید که در هشتگ های پست خود از نام برندتان استفاده کنید تا از رقبا متمایز گردید. علاوه بر آن با بررسی هشتگ های پربازید رقبا، شما نیز از آن ها برای دیده شدن بیشتر پست های خود استفاده نمایید. البته علاوه بر این موارد، می توانید خودتان نیز هشتگ های جدیدی تعریف کنید.

استفاده از قابلیت جستجوی اینستاگرام:

برای انجام این کار، ابتدا یک کلمه‌ی کلیدی مربوط پست و برند خود را در نوار جستجوی اینستاگرام وارد نمایید. بعد روی گزینه Tag یا برچسب کلیک کنید تا هشتگ ها را ببینید. در آخر لیستی از کلیدواژه‌های مربوط به آن هشتگ نمایش داده می شود که با توجه به نیاز خود می توانید از آن ها ایده بگیرید.

هنگامی که شما عدد بزرگ در کنار هشتگ‌ها مشاهده می کنید، یعنی ممکن است که آن هشتگ توسط افراد زیادی دنبال شده است. اما لازم است توجه داشته باشید که این نوع هشتگ گذاری ها باعث گم شدن پست شما در میان حجم زیادی از پست‌ها شود.

بریم به این مطلب
نحوه ارسال پاسخ ایمیل های دایرکت ادمین به صورت خودکار

در نظر گرفتن هشتگ‌های مرتبط:

در بالای صفحه‌ی جستجوی هشتگ دو قسمت وجود دارد که نام آن ها  Top و Recent می باشد. شما با لمس کردن هر بخش، می‌توانید هشتگ‌های مرتبط با آن هشتگ را نیز بررسی کنید. با استفاده از این روش می توانید برای یافتن هشتگ‌های مناسب است که ممکن است به صفحه شما مرتبط باشد اقدام کنید. علاوه بر آن، در این صفحات می‌توانید مخاطبین جدید خود را با کمترین سطح رقابت پیدا کرده و سپس هشتگ‌گذاری خود را هدفمند نمایید.هشتگ گذاری در اینستاگرام

بررسی پست‌های موفق:

اگر شما بتوانید هشتگ‌های پست‌های موفق و پربازدید خود را بررسی کنید، می توانید از آن ها در پست های مرتبط بعدی نیز استفاده نمایید. همانطور که در بالا نیز شدیدا به این موضوع اشاره شد، قانون طلایی، استفاده از هشتگ مرتبط با برند و حوزه‌ی کاری خود می باشد پس از هشتگ گذاری های بی ربط هرگز استفاده نکنید. زیرا این موضوع نه تنها به صفحه شما کمک نخواهد کرد، بلکه باعث صدمه زدن به آن نیز می شود.

در نهایت همانطور که به آن اشاره شد، یکی از روش های قدرتمند برای بازاریابی در اینستاگرام، استفاده صحیح از هشتگ ها می باشد. پس اگر شما هم می‌خواهید کسب و کار اینستاگرامی خود را ایجاد کنید و یا به رشد برند خود کمک کنید، این مقاله می تواند در رسیدن به هدفتان شما را یاری دهد.

با عضویت در کانال تلگرام قالب و افزونه وب برای همه هر روز یک قالب یا افزونه فروشی را به رایگان دانلود کنید.

عضویت در کانال تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن